Η απάντηση της επιτρόπου κ. Vălean σε ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τους ομίλους αερομεταφορών αποτελεί προκλητική επιχείρηση στήριξης της απαράδεκτης χρηματοδότησης της Aegean από την κυβέρνηση της ΝΔ ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ και επιβράβευση για τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων, τις αναστολές, τη χειροτέρευση των όρων εργασίας σε όσους παρέμειναν.
Η "AEGEAN" είναι χαρακτηριστική περίπτωση εταιρίας που είχε μεγάλη κερδοφορία την τελευταία 10ετία, σε συνθήκες κρίσης και αναιμικής ανάκαμψης. Μόνο την τελευταία 4ετία, 2015-2019, πραγματοποίησε διανομή μερισμάτων ύψους 210 εκ €. Τον Αύγουστο 2020 είχε συνάψει ομολογιακό δάνειο με τις 4 συστημικές τράπεζες 150 εκ ευρώ ενώ είχε ρευστότητα στα τέλη του 2019 ύψους 510 εκ ευρώ. Από αυτά τα τεράστια κέρδη οι εργαζόμενοι όχι μόνο δεν είδαν οφέλη, αυξήσεις, δικαιώματα, αλλά, αντίθετα, είδαν νέες απώλειες, την ώρα μάλιστα που ο εν λόγω όμιλος έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει κανονικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του με 46 νέα αεροσκάφη τα επόμενα χρόνια.
Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με χρήματα των λαών καλύπτει τις χιλιάδες απολύσεις, την ώρα που βάζει τη σφραγίδα της σε τεράστιες ενισχύσεις και για άλλους ομίλους της ΕΕ. Χαρακτηριστικά, μόνο το τουριστικό μονοπώλιο της TUI πριμοδοτήθηκε με 3 δις ευρώ.
Το σαθρό επιχείρημα κυβέρνησης και εργοδοτών ότι η στήριξη της κερδοφορίας τους θα διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας καταρρίπτεται από την ίδια την πραγματικότητα. Στην Ελλάδα, η κρατική χρηματοδότηση της "Aegean", της "SkyExpress" αλλά και των "Goldair", "Swissport - Skyserv", "Newrest", "Select Service", "SOFITEL" κ.ά. συνδυάζεται με μαζικές απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων, εργασιακές σχέσεις-λάστιχο, αναστολή και εκ περιτροπής δουλειά, δραματικές περικοπές στους μισθούς. Ενώ με το πρόγραμμα “SURE” - "ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ" εφαρμόζονται αυτές οι εργασιακές σχέσεις που οι μονοπωλιακοί όμιλοι προσπαθούν να επιβάλλουν εδώ και χρόνια για να εντείνουν την εκμετάλλευση.
Η επίτροπος κυνικά απαντά στους χιλιάδες απολυμένους και σε αναστολή εργασίας ότι το μόνο που υπάρχει για αυτούς είναι τα ψίχουλα από διάφορα προγράμματα επανακατάρτισης και μέσα από το λεγόμενο "Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση".
Αποδεικνύεται ότι οι εργαζόμενοι πληρώνουν ακριβά για τα κέρδη του κεφαλαίου και θυσιάζουν τα δικαιώματά τους τόσο στην περίοδο της ανάπτυξης όσο και σε συνθήκες κρίσης. Η Ε.Ε., οι εκάστοτε αστικές κυβερνήσεις δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο για την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου.
Γι’ αυτό η διέξοδος βρίσκεται στην αποδέσμευση από την Ε.Ε. και τις ιμπεριαλιστικές λυκοσυμμαχίες με την εργατική τάξη και το λαό να έχουν την εξουσία και την οικονομία στα χέρια τους, με κοινωνικοποιημένα μέσα παραγωγής και κεντρικό σχεδιασμό που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.
Οι εργαζόμενοι της Aegean, των υπόλοιπων εταιρικών αερομεταφορών και logistics που δραστηριοποιούνται στα αεροδρόμια της χώρας να συσπειρωθούν τώρα στα σωματεία τους και να απαιτήσουν:
-Να παρθούν πίσω οι απολύσεις. Καμία νέα απόλυση.
-Να διασφαλιστεί το εισόδημά τους. Να πληρώσουν αυτοί που θησαύρισαν στις πλάτες τους. Καμία μείωση μισθού.
-Ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της υγείας τους από την πανδημία. Σε συνδυασμό με τα απαραίτητα διαλείμματα να δοθούν μέσα ατομικής προστασίας που να επαρκούν για όλη τη βάρδια. Να γίνουν δωρεάν τακτικά τεστ με ευθύνη της εργοδοσίας σε όλους τους εργαζόμενους στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας».