Διαχρονικά και οξυμένα προβλήματα που δεν έχουν βρει λύση έως τώρα με ευθύνη τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων αντιμετωπίζει το 303 Π.Ε.Β. (Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης) στη Λάρισα, αλλά και οι υπόλοιπες επισκευαστικές μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με αφορμή επίσκεψη κλιμακίου του ΚΚΕ, αναδείχθηκαν μια σειρά από προβλήματα για τα οποία απαιτείται η άμεση λήψη συγκεκριμένων μέτρων.
Προβλήματα που στο παρελθόν το ΚΚΕ έχει αναδείξει και με σειρά επίκαιρων Ερωτήσεων.
Συγκεκριμένα:
- Σοβαρές οι ελλείψεις σε προσωπικό (πολιτικό), με αποτέλεσμα το ποσοστό στελέχωσης να είναι στο 23% (παλαιότερα εργάζονταν 300 εργαζόμενοι ενώ σήμερα πλέον έχουν απομείνει 60-70). Υπάρχουν τμήματα που ήδη έχουν “βάλει λουκέτο”, ενώ άλλα βρίσκονται στα πρόθυρα του “λουκέτου” τα επόμενα χρόνια, αφού δεν γίνονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ενώ οι συνταξιοδοτήσεις μειώνουν συνεχώς το ελλειπέστατο προσωπικό.
- Το υφιστάμενο προσωπικό του εργοστασίου εργάζεται καθημερινά σε απαράδεκτες συνθήκες, άκρως επικίνδυνες και ανθυγιεινές, σε κτίρια που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας (κατασκευής 1955), και παραπέμπουν σε παραγκούπολη”, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται καθημερινά κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες.
- Οξύτατο είναι το πρόβλημα έλλειψης Μέσων Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π), με σοβαρότερο αυτό που αντιμετωπίζουν Μονάδες με καθαρά τεχνικό αντικείμενο. Όπως το Συνεργείο Κατασκευής Συσσωρευτών μολύβδου. Λόγω της τοξικότητας του υλικού, επιβάλλεται η χρήση εξειδικευμένων Μ.Α.Π. και το ότι δεν καλύπτεται αυτή η ανάγκη είναι το “κόστος” των μέσων προστασίας που ανέρχεται σε 50.000 ευρώ ετησίως (12.000 ανά τρίμηνο), ενώ οι πιστώσεις που διατίθενται για την κάλυψη των αναγκών του 303 ΠΕΒ είναι ελάχιστες. Για παράδειγμα για όλο το έτος 2024 διατέθηκαν μόνο 4.500 ευρώ.
- Πέραν της ακαταλληλότητας της συντριπτικής πλειοψηφίας των κτιριακών εγκαταστάσεων λόγω παλαιότητας και των σοβαρών ζημιών (αποσάρθρωση και θρυματισμός στεγών) από φυσικά φαινόμενα (σεισμός, πλημμύρες), το πιο σοβαρό και επικίνδυνο, για την υγεία του προσωπικού, πρόβλημα είναι η ύπαρξη αμίαντου στις στέγες (επιφάνεια 10.000 τμ). Πρόβλημα γνωστό εδώ και χρόνια, για το οποίο δεν έχουν ληφθεί μέτρα, (απομάκρυνση) παρά τις υποσχέσεις με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να είναι εκτεθειμένοι στον αμίαντο που ως γνωστό είναι καρκινογόνο υλικό.
Με βάση τα ανωτέρω αναδεικνύεται η συνειδητή πολύχρονη μεθοδευμένη πορεία απαξιώσης των στρατιωτικών εργοστασίων, στα πλαίσια της πολιτικής επιλογής των κυβερνήσεων προκειμένου οι εργασίες τους να περάσουν στους ιδιώτες παρέχοντας τους τεράστια κερδοφορία.
Μια πολιτική που εδράζεται και στον κανονισμό της Ε.Ε. 2021/697, για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας και προβλέπει “την υποστήριξη συνεργατικών προσπαθειών… μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων” τεκμηριώνοντας ξεκάθαρα ότι τα συγκεκριμένα εργοστάσια θα πρέπει να οδηγηθούν σε κατάσταση υπολειτουργίας, προκειμένου το έργο τους να αναληφθεί με σκανδαλώδη κερδοφορία από ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Συγχρόνως αναδεικνύεται η “επιλεκτική αντικανότητα” του κράτους στην προστασία της ασφάλειας, της υγείας, ακόμα και της ίδιας της ζωής των εργαζομένων.
Και όλα αυτά την ίδια ώρα που λίγο πιο πέρα στην 110 Πτέρυγα Μάχης. ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ για υποδομές στη βάση που στήθηκε, ώστε να εξυπηρετούνται τα αμερικάνικα αεροσκάφη.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Υπουργός, σε τι ενέργειες θα προχωρήσει για:
- Να προσληφθεί άμεσα όλο το αναγκαίο μόνιμο πολιτικό προσωπικό κρίσιμων τεχνικών ειδικοτήτων και χορήγηση αντίστοιχα του επιδόματος ειδικών συνθηκών, αύξηση των μισθών των εργαζομένων, του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας με βάση την αναθεώρηση του 2024, αφού αντί για 200ευρώ παραμένει στα 150ευρώ, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού,
- Την άμεση απομάκρυνση του καρκινογόνου αμιάντου από τα κτίρια.
- Την άμεση χορήγηση όλων των αναγκαίων Μέσων Ατομικής Προστασίας και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων διασφάλισης της ασφάλειας των εργαζομένων.
- Την ανάθεση στα στρατιωτικά εργοστάσια του συνόλου του επισκευαστικού έργου, των υλικών, οπτικών συστημάτων και κάθε είδους οχημάτων, με τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων (στελέχωσης, χρηματοδότησης)
Οι Βουλευτές
Παπαναστάσης Νίκος
Λαμπρούλης Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παφίλης Θανάσης