Χωρίς κανένα μέτρο για την ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, χωρίς την κάλυψη των τραγικών κενών σε προσωπικό και με μοναδικό κριτήριο τη σχέση κόστους - οφέλους, ξεκίνησε η 24ωρη λειτουργία σε μετρό και τραμ και σε συγκεκριμένες γραμμές λεωφορείων, χωρίς να λείψουν τα προβλήματα αφού υπήρχαν εκκενώσεις και αποσύρσεις συρμών.
Το μέτρο έρχεται λίγες μέρες μετά το ατύχημα με τη σύγκρουση δύο αστικών λεωφορείων στην παραλιακή οδό, με την οδηγό του ενός, να δουλεύει μέσα σε 4 μέρες δύο 16ωρα και δύο 8ωρα στο πλαίσιο της εντατικοποίησης της εργασίας από τον ΟΑΣΑ εξαιτίας των τραγικών ελλείψεων σε προσωπικό και οδηγούς, με βάση την πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων στον βωμό του κέρδους.
Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως πρόφαση, «την αποτροπή όσων έχουν καταναλώσει υπερβολικό αλκοόλ να μην οδηγούν αλλά και την ανάγκη των νέων να διασκεδάσουν». Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η πρόθεσή της είναι να διευκολύνει καταρχάς για μία ημέρα - αυτή με τη μεγαλύτερη κίνηση - την κερδοφορία του κεφαλαίου στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης στην Αθήνα, ανοίγοντας παράλληλα, τον δρόμο για επέκταση του μέτρου και για άλλες ημέρες της εβδομάδας και για τουλάχιστον όσο διαρκεί η τουριστική σεζόν με ό,τι αυτό σημαίνει για την επιδείνωση της ασφάλειας σε ένα κακοσυντηρημένο δίκτυο και με εξουθενωτικές συνθήκες για το προσωπικό.
Επομένως, οι ευθύνες της κυβέρνησης και της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ είναι εγκληματικές αφού δεν έχουν πάρει όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα και δεν έχουν δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι και οι υποδομές να ανταποκριθούν στην 24ωρη λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα, οι ελλείψεις σε προσωπικό, τρένα και δυνατότητες συντήρησης είναι ήδη τεράστιες και καθιστούν προβληματική τη λειτουργία ακόμα και με το υπάρχον ωράριο. Με βάση καταγγελίες των εργαζομένων οι κενές θέσεις είναι σχεδόν 800, βάση οργανογράμματος από την ίδια τη ΣΤΑΣΥ το οποίο έτσι κι αλλιώς υπολείπεται κατά πολύ των πραγματικών αναγκών, οι σταθμάρχες αναγκάζονται σε καθημερινή βάση να δουλεύουν 12 και 16 ώρες, υπάρχουν οδηγοί που δουλεύουν σχεδόν 30 μέρες τον μήνα, υπάρχουν σοβαρές φθορές στη σιδηροδρομική επιδομή (ράγες) και για αυτό άλλωστε σε πολλά τμήματα του δικτύου επιβάλλεται μειωμένη ταχύτητα, οι υπάρχοντες συρμοί δεν επαρκούν για τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών, οι βλάβες, οι καθυστερήσεις και τα επικίνδυνα περιστατικά για τη ζωή και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Μάλιστα, με την συγκεκριμένη απόφαση εντατικοποιούν ακόμα περισσότερο την εργασία του υφιστάμενου προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα θα καταπονείται επιπλέον η σιδηροδρομική επιδομή και οι συρμοί, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τα χιλιομετρικά όρια για τις προβλεπόμενες συντηρήσεις.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τί μέτρα θα πάρει για:
- Κάλυψη όλων των θέσεων εργασίας με μόνιμο προσωπικό και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ώστε να πάψει η εντατικοποίηση της εργασίας.
- Ενίσχυση του στόλου με τον απαραίτητο αριθμό νέων, σύγχρονων συρμών
- Άμεση επισκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, χωρίς εμπλοκή επιχειρηματικών συμφερόντων
Οι Βουλευτές
Κατσώτης Χρήστος
Αμπατιέλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Διγενή Σεμίνα
Έξαρχος Νίκος
Κανέλλη Λιάνα
Κτενά Αφροδίτη
Μανωλάκου Διαμάντω
Παφίλης Θανάσης
Στολτίδης Λεωνίδας
Τσοκάνης Χρήστος