Την πρόσφατη προβολή διαφήμισης από αθλητική εταιρεία στην Ακρόπολη, γεγονός το οποίο αποτελεί μια ακόμα εξοργιστική όψη της εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, στηλιτεύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρχαιολογικοί χώροι γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από επιχειρηματικούς ομίλους με δεκάδες παραδείγματα στο παρελθόν. Μάλιστα, λίγες μέρες μετά, νέο περιστατικό σημειώθηκε στα παλαιά ανάκτορα της Κέρκυρας.

Πρόκειται για συνέπειες της πολιτικής της ΕΕ που υλοποιείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις και της σημερινής της ΝΔ.

Με το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» η ΕΕ αποσκοπεί οι πολιτιστικοί και δημιουργικοί τομείς να «διευρύνουν το επιχειρηματικό δυναμικό» τους στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς, «αναγνωρίζοντας την οικονομική αξία αυτών των τομέων, συμπεριλαμβανομένης της ευρύτερης συμβολής τους στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα».

Οι κατευθύνσεις αυτές για την εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς συνοδεύονται από την ελαχιστοποίηση της κρατικής χρηματοδότησης για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και από την εξεύρεση ιδιωτικών πηγών εσόδων, καθώς επίσης και την αξιοποίησή της για κερδοφορία άλλων κλάδων της οικονομίας.

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του Κόμματος υπέβαλε το εξής ερώτημα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο γεγονός ότι με τις κατευθύνσεις της, που στηρίζουν και υλοποιούν οι κυβερνήσεις, έχει μετατρέψει τον πολιτισμό, τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς σε ένα πεδίο κερδοφορίας και ανταγωνισμού, εμπορευματοποιώντας τόσο το περιεχόμενό τους, όσο και την πρόσβαση σε αυτόν;».