Η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού, παρουσιάζει, όπως είναι κατανοητό, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που πρέπει να παρθούν υπόψη προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές.

Υπάρχει έντονα η αγωνία χιλιάδων γονέων που αδυνατούν να παρέχουν την δυνατότητα στα παιδιά τους να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω έλλειψης υποδομών και του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. Υπάρχει επίσης η αγωνία των εκπαιδευτικών που προκύπτει από την έως τώρα μηδενική επιμόρφωση και προετοιμασία τους για αυτή την πολύ σοβαρή διαδικασία, παρ’ όλες τις κυβερνητικές διακηρύξεις.

Το σοβαρό αυτό πρόβλημα αναδείχθηκε έντονα την προηγούμενη σχολική χρονιά όταν υπήρξε αντίστοιχη αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω Covid-19, με αποτέλεσμα πάνω από 250.000 μαθητές να μη συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Άλλωστε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία ενημερώνει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ, τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.

Η παραπάνω κατάσταση οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει και ανοίγει δρόμους παρέμβασης στα σχολεία από ιδιωτικές εταιρίες, μέσω χορηγιών ή άλλων τρόπων.

Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:

  • Να διασφαλιστεί τώρα η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στα εξ’ αποστάσεως μαθήματα, με δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαιτούμενων τεχνικών μέσων (πχ. υπολογιστών, γρήγορου διαδικτύου).
  • Να διασφαλιστεί, για όλους τους μαθητές, ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εξ’ αποστάσεως εργαστηριακής εκπαίδευσης.
  • Να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα των απουσιών μαθητών που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Να επιταχυνθεί η Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 


Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Γκιόκας Γιάννης

Κομνηνάκα Μαρία

Συντυχάκης Μανώλης