Οι αλλαγές στο Πρόγραμμα Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που αιφνιδιαστικά ανακοινώθηκαν και σχεδιάζεται να υλοποιηθούν χωρίς μάλιστα να υπάρχει πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων για τους ήδη φοιτούντες, συνιστούν υποβάθμιση του επιπέδου και των όρων σπουδών.
Καταρχάς είναι αυταπόδεικτα αρνητική αλλαγή η “συγχώνευση” των ομάδων των διαλέξεων της θεωρίας των κλινικών σε ένα τμήμα, στο οποίο θα συγκεντρώνονται περίπου 70 φοιτήτριες και φοιτητές ενώ μέχρι τώρα αυτές οι διαλέξεις παραδίδονταν σε ομάδες των 20 περίπου ατόμων. Ταυτόχρονα αλλάζει ο χρόνος εξέτασης των κλινικών μαθημάτων, οι οποίες ως τώρα πραγματοποιούνταν με την ολοκλήρωση της κλινικής ανά ομάδα και μετατοπίζεται στην εξεταστική περίοδο με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η διαδικασία αφομοίωσης της γνώσης και φυσικά να δημιουργείται επιπλέον φόρτος για τους φοιτητές κατά την εξεταστική περίοδο.
Πολύ αντιδραστική αλλαγή είναι η εισαγωγή του logbook και μάλιστα για πρώτη φορά σε άμεση σύνδεση με τη βαθμολογία (2/10 βαθμούς). Η υποστελέχωση σε κλινικούς εκπαιδευτές, το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένα πανεπιστημιακό νοσοκομείο στην πόλη με συγκεκριμένες δυνατότητες κλινικής άσκησης δεν επιτρέπει στις φοιτήτριες και τους φοιτητές να έρθουν σε επαφή με όλο το φάσμα των ιατρικών πράξεων ανά αντικείμενο και άρα εκ των πραγμάτων δε μπορεί να γίνει η συμπλήρωση του logbook ενιαία και αξιοκρατικά. Έτσι μέσω του logbook μεταφέρεται η ευθύνη της Ιατρικής κλινικής Εκπαίδευσης στην ατομική ευθύνη των φοιτητριών και των φοιτητών, οι οποίοι θα καλούνται να βρουν μόνοι τους πώς θα συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες στο ένα και μοναδικό πανεπιστημιακό νοσοκομείο της πόλης.
Μάλιστα η τεκμηρίωση αυτών των αλλαγών από τους αρμόδιους για το θέμα στηρίζεται στην “αποδέσμευση των μελών ΔΕΠ από το φόρτο των διδακτικών τους καθηκόντων”, μια ομολογία δηλαδή των ευθυνών της κυβέρνησης της ΝΔ και της διαχρονικής πολιτικής της ΕΕ, τόσο για την υποστελέχωση των πανεπιστημίων, όσο και των αρνητικών επιπτώσεων στην ποιότητα των σπουδών λόγω του θεσμικού πλαισίου που μετατρέπει το διδακτικό έργο των ΔΕΠ σε “πάρεργο” προς όφελος της επιχειρηματικής λειτουργίας των πανεπιστημίων. Ενώ εντύπωση προκαλεί ότι ενώ μιλούν για “διδακτικό φόρτο” ετοιμάζεται νέο, ξενόγλωσσο Τμήμα Ιατρικής στο πανεπιστήμιο με δίδακτρα.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του Τμήματος βρίσκονται σε κινητοποιήσεις ενάντια στις αλλαγές αυτές, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα τους σε υψηλού επιπέδου, σύγχρονες σπουδές που θα ανταποκρίνονται στις δυνατότητες και τις απαιτήσεις της Ιατρικής επιστήμης και του επαγγέλματος τους.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει ώστε:
- Να μην προχωρήσουν οι αντιεκπαιδευτικές, αντιεπιστημονικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- Με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση να συγκροτηθεί ενιαίο, πανελλαδικό πρόγραμμα σπουδών για τις κλινικές των Ιατρικών Σχολών, με πρόσληψη κλινικών εκπαιδευτών και την κατάλληλη επιμόρφωση τους.
Η Βουλευτής
Κτενά Αφροδίτη