Βαδίζουμε προς τον τρίτο μήνα λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Παρά την υποτιθέμενη σπουδή και το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για την έγκαιρη κάλυψη των κενών το τρέχον σχολικό έτος, αλλά και την ομαλότερη λειτουργία τους (ολοήμερα, ειδική αγωγή κ.α.), η πραγματικότητα στα σχολεία διαψεύδει τις διαβεβαιώσεις τους.
Τα κενά παραμένουν χιλιάδες σε όλη την χώρα με αποτέλεσμα για ακόμα μία χρονιά να μετράμε εκατοντάδες χιλιάδες ώρες χαμένων μαθημάτων.
Για παράδειγμα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, μετά και την Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ακόμα και με βάση τις διαμορφωμένες συνθήκες που έχει η πολιτική όλων των Κυβερνήσεων διαχρονικά δημιουργήσει, εξακολουθούν να υπάρχουν δεκάδες κενά τόσο στην Γενική Εκπαίδευση όσο και στην Ειδική Αγωγή. Συγκεκριμένα στην Γενική Εκπαίδευση παραμένουν 29 κενά και στην Ειδική Αγωγή 32.
Πρόκειται για μία απαράδεκτη κατάσταση που υποβαθμίζει συνεχώς την παρεχόμενη μόρφωση προς του μαθητές, εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, εξαντλεί τους εκπαιδευτικούς και γεμίζει με πρόσθετο άγχος τους γονείς.
Ως αποτέλεσμα, για ακόμα μία φορά, σε διάφορες περιοχές της χώρας, εντείνονται οι πιέσεις και οι προσπάθειες για νέο κύκλο συγχώνευσης τμημάτων. Η άθλια αυτή προσπάθεια, με την δημιουργία τμημάτων με 28,29 και 30 μαθητών, αφενός αποκαλύπτει την αντιμετώπιση της μόρφωσης των μαθητών εκ μέρους και της Κυβέρνησης της Ν.Δ. ως περιττό κόστος, αφετέρου είναι σίγουρο πως θα πάρει την απάντηση που της αξίζει από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το πρόβλημα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων με βάση τις πραγματικές ανάγκες και με πλήρωση όλων των απαραίτητων όρων, δεν είναι ούτε πρόβλημα της τάξεως «τετραγωνισμού του κύκλου», ούτε είναι ζήτημα γραφειοκρατικό, που θα αντιμετωπιστεί από την λειτουργία μιας ακόμα πλατφόρμας, όπως διατείνεται το Υπουργείο.
Η Κυβέρνηση κάνει προσπάθεια να το εμφανίσει ως τέτοιο, υποβοηθούμενη από την παγιωμένη εικόνα των σχολείων, χρόνια τώρα, με ευθύνη όλων των Κυβερνήσεων. Όλοι τους μαζί αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν την μόρφωση των παιδιών ως κόστος. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες που οι ανάγκες της στροφής στην πολεμική οικονομία απαιτούν πρόσθετες περικοπές από τις ανάγκες του λαού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση ώστε:
- Να προσληφθεί άμεσα όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.
- Να λειτουργήσουν τα σχολικά τμήματα με ορθούς παιδαγωγικούς όρους και να μην υπάρξουν νέες συγχωνεύσεις τμημάτων.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Δελής Γιάννης
Παπαναστάσης Νίκος