Για την πόλη του Περάματος το 3θέσιο ειδικό δημοτικό σχολείο στο οποίο φοιτούν 9 μαθητές αποτελεί το μοναδικό ειδικό σχολείο της πόλης, καθώς δεν υπάρχει ούτε άλλο ειδικό δημοτικό, ούτε ειδικό νηπιαγωγείο, ούτε άλλο ειδικό σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το γεγονός ότι είναι ολιγοθέσιο σημαίνει ότι οι προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και του υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού μπαίνουν στον «Προκρούστη» των περικοπών, ακόμα περισσότερο από ό,τι στα αντίστοιχα ειδικά σχολεία που έχουν μεγαλύτερη οργανικότητα και λειτουργικότητα.
Επανειλημμένα έχουμε αναδείξει τη διαχρονική υποστελέχωση των ειδικών σχολείων, που μπαίνουν εμπόδιο στην ολόπλευρη κάλυψη των αναγκών των μαθητών με ειδικές ανάγκες και οδηγούν τους γονείς σε ιδιώτες για την αντιμετώπισή τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τις προσλήψεις παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης στη γενική αγωγή, αφού τα κενά πανελλαδικά, αλλά και στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πειραιά παραμένουν δεκάδες. Χαρακτηριστικά στο Δήμο Περάματος 2 δημοτικά σχολεία (το 3ο ΔΣ και το 5οΔΣ) εξακολουθούν να μην έχουν εκπαιδευτικό τμήματος ένταξης.
Όσον αφορά το Ειδικό Δημοτικό Περάματος αυτή τη στιγμή στελεχώνεται για λίγες ώρες- 4 έως 6 - από συμβασιούχους εκπαιδευτικούς πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, εικαστικών, μουσικής, ακυρώνοντας στην πράξη την ολιστική μέριμνα στην εκπαιδευτική διαδικασία που πρέπει να πλαισιώνει τους μαθητές. Ακόμα, στελεχώνεται από έναν συμβασιούχο ψυχολόγο και έναν συμβασιούχο λογοθεραπευτή για μόλις 10 ώρες ο καθένας. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον λογοθεραπευτή το σχολείο τον αξιοποιεί από τον φετινό Νοέμβρη, καθώς όλη την περυσινή χρονιά δεν υπήρχε στελέχωση του σχολείου με λογοθεραπευτή. Δηλαδή, το ειδικό σχολείο για πάνω από έναν χρόνο δεν είχε λογοθεραπευτή.
Τέλος, στελεχώνεται από 3 συμβασιούχους δασκάλους, που μπορεί αριθμητικά να αποτελούν θετική εξέλιξη στην εκπαιδευτική διαδικασία όμως μόλις χτίζεται η αναγκαία σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές, οι εκπαιδευτικοί απολύονται.
Στο σχολείο υπηρετούν ως μόνιμο προσωπικό μόνο μία σχολική νοσηλεύτρια, που είναι και η προϊσταμένη του σχολείου και δύο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Αναγκαία είναι η πρόσληψη ενός γυμναστή, ενός εργοθεραπευτή, ενός φυσικοθεραπευτή και ενός κοινωνικού λειτουργού, καθώς και η κάλυψη των εναπομεινάντων ωρών από ψυχολόγο και λογοθεραπευτή.
Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι πρόκειται για «κατ’ επίφαση», ειδικό σχολείο, αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, δυσκολεύει το πραγματικά σπουδαίο έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό και με αυταπάρνηση προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Επιπλέον, το σχολείο παρουσιάζει υλικοτεχνικές ελλείψεις, καθώς βρίσκεται σε ισόγειο, προαυλίζεται σε άνω όροφο στο προαύλιο του 1ου ΔΣ Περάματος και μαθητής με κινητικά προβλήματα πρέπει να ανέβει είκοσι σκαλιά, ενώ μαθητής με καρότσι είναι αδύνατον να μετακινηθεί.
Τέλος, έχει σημαντικές ελλείψεις σε εργοθεραπευτικό εξοπλισμό και δεν μπορεί να καλύψει λειτουργικές ανάγκες, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες από τράπεζα και δήμο για τον ορισμό των διευθυντών των σχολικών μονάδων ως διαχειριστών των τραπεζικών λογαριασμών.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρουν ώστε:
- Άμεσα να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό ειδικό προσωπικό (ΕΕΠ) και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στο ειδικό δημοτικό σχολείο Περάματος.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά σε παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης στα σχολεία της πόλης.
- Να γίνουν από τον δήμο όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις, ώστε να καταστεί δυνατός ο προαυλισμός των μαθητών με κινητικά προβλήματα. Να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του σχολείου.
Οι Βουλευτές
Μανωλάκου Διαμάντω
Αμπατιέλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Διγενή Σεμίνα
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Κτενά Αφροδίτη
Παφίλης Θανάσης
Τσοκάνης Χρήστος