Η «Goldair Handling» προχώρησε στην απαράδεκτη απόλυση του προέδρου του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης, ο οποίος εργαζόταν με μηνιαίες συμβάσεις για πάνω από δύο χρόνια, καθώς η εργοδότρια εταιρεία επικαλείται «οικονομικές δυσκολίες».
Είναι τουλάχιστον εμπαιγμός από την πλευρά της διοίκησης της «Goldair Handling», να επικαλείται «οικονομικά προβλήματα» την ώρα που η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια και ειδικά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» σπάνε κάθε ρεκόρ, όπως ρεκόρ σπάει και η κερδοφορία των μονοπωλίων του κλάδου, που συνεπάγεται ένταση της εκμετάλλευσης μέσα από την εντατικοποίηση της εργασίας, τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, την απουσία μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Μάλιστα η ίδια η εταιρεία παρουσίασε το 2024 ως χρονιά-ορόσημο με στρατηγικές συνεργασίες και επενδύσεις ενώ τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: Αύξηση 8% στις πτήσεις που εξυπηρετήθηκαν στην Ελλάδα σε σύγκριση με το 2023, ενώ στον τομέα της διαχείρισης εμπορευμάτων η εταιρεία πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 25%. Το 2023 είχε 124 εκατομμύρια ευρώ τζίρο ενώ από το 2021 μέσα σε δύο χρόνια είχε αύξηση τζίρου 75%— καρπός της δουλειάς εκατοντάδων εργαζομένων.
Η εκδικητική απόλυση ήρθε λίγο μετά τις καταγγελίες από το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης σχετικά με τα τέσσερα πρόσφατα εργατικά ατυχήματα και ενώ οι εργαζόμενοι, μαζί με το Σωματείο τους, διεκδικούν αυξήσεις και συμβάσεις με ανθρώπινους όρους.
Η απόλυση στοχεύει και αυτή, όπως και μια σειρά άλλες ανά τη χώρα και πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη (Regency Καζίνο, ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης), στην επιβολή «σιγής νεκροταφείου» μέσα στον χώρο δουλειάς, την ώρα που τα εργατικά ατυχήματα έχουν πολλαπλασιαστεί. Συνιστά επίθεση στο δικαίωμα της συνδικαλιστικής δράσης, αξιοποιώντας το σύνολο του αντεργατικού νομικού οπλοστασίου που έχουν θεσπίσει τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η επίθεση αυτή εντείνεται ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να νομοθετήσει τη 13ωρη εργασία και τις συμβάσεις μίας ημέρας, καθώς και την εφαρμογή “ωραρίου-λάστιχο”, με μοναδικό στόχο την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, σε συνθήκες γενικότερου προσανατολισμού της οικονομίας προς την πολεμική προετοιμασία.
Να σημειωθεί ότι τα σοβαρά αυτά ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» έχει αναδείξει το ΚΚΕ και με πολλαπλές παρεμβάσεις στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου:
- Ερώτηση (6080/12-06-2025) «Ζητήματα ασφάλειας και λειτουργίας των υποδομών του Αεροδρομίου "Μακεδονία"» και επανακατάθεση της (7674/21-07-2025) λόγω μη απάντησης, που παραμένει αναπάντητη.
- Αναφορές (2784/31-07-2025) «Για τις τραγικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία”» και (2886/27-08-2025) «Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”», με σχετικές ανακοινώσεις – καταγγελίες του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:
- Να ανακληθεί άμεσα η εκδικητική απόλυση του προέδρου του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης, εργαζόμενου στην «Goldair Handling» στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
- Να μετατραπούν οι συμβάσεις των εργαζόμενων με ορισμένου χρόνου εργασίας σε αορίστου χρόνου με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
- Να μπορούν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» να ασκούν ανεμπόδιστα τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.
Οι Βουλευτές
Στολτίδης Λεωνίδας
Δελής Γιάννης
Έξαρχος Νίκος
Κατσώτης Χρήστος