Η κατάσταση που διαμορφώνεται στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής είναι άκρως επικίνδυνη. Με βάση την έκθεση της πολεοδομίας το κτίριο χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνο από άποψη στατική και δομική (κοινώς ετοιμόρροπο). Ανάμεσα στα άλλα η έκθεση αναφέρει διαμπερείς ρωγμές, έντονη ρωγμάτωση στο μωσαϊκό του ισογείου στον κοινόχρηστο διάδρομο με ενδείξεις τοπικής ανύψωσης, καθώς και στο πάτωμα του 1ου ορόφου, που "ενδέχεται να αποτελούν σοβαρές ενδείξεις βλαβών από καθίζηση του κτιρίου". Επίσης δίνει διορία 6 μηνών να εντοπιστεί η αιτία που προκάλεσε τις βλάβες, να επισκευαστεί και να ενισχυθεί όπου χρειάζεται και μέσα σε 10 ημέρες να καταρτιστεί μελέτη από την πλευρά του δήμου για την αποκατάσταση του κτιρίου.
Στο Σχολείο είχε ολοκληρωθεί εδώ και μήνες ο δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχος, ύστερα από πίεση γονιών, μαθητών και κατοίκων του Δήμου, και παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα παρέμεναν ερμητικά κλειστά στα γραφεία της Δημοτικής Αρχής. Ο Σύλλογος Γονέων κατάφερε να το πάρει στα χέρια του μετά από επίμονες προσπάθειες, μόλις τώρα τον Μάιο, πατώντας σε ενέργειες της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Ηρακλείου.
Το σχολείο είναι τραγικά εγκαταλελειμμένο, αφού στο παρελθόν έμπαζε νερά από την ταράτσα, με αποτέλεσμα η σκάλα να μετατρέπεται σε ποτάμι και παρόλα αυτά δεν έχει γίνει καμία ενέργεια από πλευράς αρμοδίων. Για το ζήτημα της στατικότητας χρειάστηκε κυριολεκτικά να φτάσει η κατάσταση στο απροχώρητο, να μεγαλώσουν οι διαμπερείς ρωγμές σε διάφορες αίθουσες του σχολείου, για να αποκλειστεί προσωρινά μια από αυτές, της πρώτης δημοτικού, και να μεσολαβήσει η σεισμική δραστηριότητα της 19ης Μαΐου. Παρ’ όλες τις προειδοποιήσεις και τα αιτήματα των γονέων και των εκπαιδευτικών μέσω της Ένωσης Συλλόγων Γονέων μαθητών Ηρακλείου Αττικής και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» προς τους αρμόδιους φορείς, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί πηγαινοέρχονταν σε ένα σχολείο που έχει κριθεί ακατάλληλο και επικίνδυνο.
Αποδεικνύεται έτσι ότι “Τέμπη” υπάρχουν παντού, ως αποτέλεσμα της πολιτικής που βάζει απέναντι στις ζωές μας τα κέρδη. Δίνεται, λοιπόν, ζεστό χρήμα σε επιχειρηματικούς κολοσσούς της πολεμικής βιομηχανίας, των αγορών ενέργειας, της «πράσινης ανάπτυξης», ενώ οι πραγματικές λαϊκές ανάγκες μένουν στον πάγο. Ειδικά η σχολική στέγη είτε γίνεται βορά ιδιωτών εργολάβων μέσω των συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού, με συνέπειες στην ποιότητα των ίδιων των κατασκευών, είτε γίνεται μπαλάκι ευθυνών ανάμεσα σε Δημοτικές Αρχές και ΚΤΥΠ.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
- Να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και μελέτες με ευθύνη του κράτους και της Δημοτικής Αρχής, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης.
- Να προβούν στην εκπόνηση όλων των απαραίτητων εργασιών, που θα εξασφαλίζουν την καταλληλότητα και ασφάλεια του σχολικού κτιρίου με χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση.
- Να δοθούν τα πορίσματα των προσεισμικών ελέγχων όλων των σχολείων στους φορείς (εκπαιδευτικών, γονιών) και να προγραμματιστούν οι αντίστοιχοι τριτοβάθμιοι έλεγχοι, όπου απαιτείται και οι απαραίτητες διαδικασίες ενίσχυσης και εξυγίανσης των σχολικών μονάδων.
- Να εξασφαλιστεί γενναίο κονδύλι για την ανέγερση νέων σχολείων, βάσει των σύγχρονων προδιαγραφών ασφάλειας και λειτουργίας ενός σχολείου που μαθαίνει στα παιδιά, δεν τα στοιβάζει σε ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους.
- Να μην αποκοπούν οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία το χρονικό διάστημα που το σχολειό θα παραμείνει κλειστό λόγο εργασιών.
Οι Βουλευτές
Κτενά Αφροδίτη
Αμπατιέλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Διγενή Σεμίνα
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Μανωλάκου Διαμάντω
Παφίλης Θανάσης
Τσοκάνης Χρήστος