Χωρίς αμφιβολία και το σημερινό νομοσχέδιο του υπουργείου υγείας είναι ενταγμένο στη συνολική πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας υγείας που έχει για ευαγγέλιο, η κυβέρνηση σας. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά σ’ αυτό, το έκανε ήδη ο ειδικός αγορητής του κόμματος μας.
Θέλω να ξεχωρίσω όμως ένα κρίσιμο ζήτημα το οποίο περιλαμβάνει το παρόν νομοσχέδιο και αφορά φυσικά στο άρθρο για την "Αναδιάταξη του νοσοκομειακού χάρτη της Δυτικής Αττικής" σύμφωνα με τη οποία το Νοσοκομείο "Αγία Βαρβάρα", γνωστό ως “Λοιμωδών”, εντάσσεται πλέον στο Νοσοκομείο "Αττικόν".
Όταν βέβαια μιλάμε για το “Λοιμωδών”, μιλάμε για ένα νοσοκομείο στη Δυτική Αττική που μέχρι το 2013 που το υποβαθμίσατε -ουσιαστικά το κλείσατε- εξυπηρετούσε εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπους μας στις Κλινικές του και με το ιατρικό, νοσηλευτικό και υπόλοιπο προσωπικό του να δίνει τον καλύτερο του εαυτό για να προσφέρει στις λαϊκές οικογένειες της περιοχής εκεί.
Αντί, λοιπόν, να προχωρήσετε στην πλήρη επαναλειτουργία του όπως διεκδικούν, άλλωστε, οι φορείς της περιοχής και από την κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που το έκλεισε, και από τη κυβέρνηση πριν του ΣΥΡΙΖΑ που το κράτησε κλειστό, και τώρα ξανά εσείς συνεχίζεται τα ίδια. Τι κάνετε; Βάζετε σε εφαρμογή ένα επικίνδυνο σχέδιο, όπως καταγγέλλει και το Σωματείο των Εργαζομένων στο Αττικόν, με την απλή μεταφορά από το Αττικό στο “Λοιμωδών”, των ήδη υπαρχουσών Κλινικών, όπως η Παιδιατρική, η Γυναικολογική και άλλες, και όχι με δημιουργία νέων δομών. Αυτό όμως συνιστά υποβάθμιση. Γιατί είναι υποβάθμιση και γιατί είναι επικίνδυνο το σχέδιο σας; Γιατί δεν μπορεί να νοσηλεύονται, γυναίκες, μητέρες, παιδιά, χωρίς να υποστηρίζονται από άλλες ιατρικές ειδικότητες.
Λέτε πως θέλετε να λύσετε το σοβαρό πρόβλημα των ράντζων. Προχωρήστε λοιπόν στην πλήρη επαναλειτουργία του Νοσοκομείου “Λοιμωδών”, ως σύγχρονο νοσοκομείο, πλήρως ανεπτυγμένο, στελεχωμένο με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, με τον δικό του οργανισμό, και αυτό θα ενισχύσει τις αναγκαίες δημόσιες δομές στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και αφήστε την κοροϊδία.
Αποσύρετε τώρα το συγκεκριμένο άρθρο απ’ αυτό το νομοσχέδιο, που έχει προκαλέσει πραγματικά τόσες πολλές αντιδράσεις. Σας καταθέτω μάλιστα, για τα πρακτικά, την ανακοίνωση των εργαζομένων στο Σωματείο “Αττικόν”. Αναλυτικά θα μιλήσουν και για αυτά τα ζητήματα οι βουλευτές μας.
Το ζήτημα για το οποίο κυρίως θέλω εγώ να μιλήσω και πήρα τον λόγο σήμερα είναι η δικογραφία που κατατέθηκε στη Βουλή για τα Τέμπη.
Η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή είναι μια ακόμα απόδειξη όχι μόνο των δεδομένων ευθυνών των τέως Υπουργών Μεταφορών Καραμανλή και Σπίρτζη, αλλά και για το μεγάλο ένοχο για το κύριο έγκλημα στα Τέμπη. Δηλαδή, την διαχρονική πολιτική του κράτους και των κυβερνήσεων που αντιμετωπίζει την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων ως κόστος για να στηρίζει τα κέρδη των ομίλων.
Μένει φυσικά να δούμε και όσα συγκεκριμένα περιλαμβάνει αυτή η δικογραφία… όμως, εδώ που τα λέμε, δεν θα ανακαλύψουμε και την Αμερική.
Γιατί οι μεγάλες πολιτικές και ποινικές ευθύνες, οι κακουργηματικές ευθύνες των πρώην Υπουργών έχουν ήδη αποτυπωθεί, τουλάχιστον από μας, στο πόρισμα του ΚΚΕ για την Εξεταστική Επιτροπή, όσο και στη μήνυση συγγενών των θυμάτων των Τεμπών και μάλιστα με πολύ αναλυτικό και στοιχειοθετημένο τρόπο.
Εκεί αποκαλύπτεται ότι οι τέως Υπουργοί γνώριζαν την τραγική κατάσταση στο σιδηρόδρομο και επέλεγαν να συνεχίσουν την ίδια εγκληματική πολιτική. Και, επομένως, ευθύνονται άμεσα για τα κακουργήματα: πρώτον της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, δεύτερον της ανθρωποκτονίας με δόλο, και τρίτον της έκθεσης χιλιάδων ανθρώπων σε κίνδυνο.
Γιατί γνώριζαν για την απαράδεκτη κατάσταση στο σιδηρόδρομο, από τα σωματεία των εργαζομένων, με τουλάχιστον 93 εξώδικα από στελέχη του σιδηρόδρομου, που έφταναν ακόμα και σε παραίτηση τότε, από τα δεκάδες ατυχήματα/δυστυχήματα που είχαν συμβεί μέχρι τότε.
Και οι υπουργοί όλων σας όσοι κυβερνήσατε εδώ μέσα, διαφήμιζαν την δήθεν ασφάλεια και τον δήθεν εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, αντί να απαγορεύσουν τη λειτουργία του μέχρι να γίνει ασφαλής και να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουν τον κόσμο.
• Γιατί γνώριζαν πολύ καλά για τα απαιτούμενα έργα εγκατάστασης και συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και έδειξαν εγκληματικές παραλείψεις.
• Γιατί γνώριζαν για τη ραγδαία μείωση των εργαζομένων, ειδικά μετά το Νόμο Ρέππα το 2011, για το γεγονός ότι το προσωπικό εργαζόταν την περίοδο της ευθύνης τους με 2-3 ρεπό το μήνα, και δεν φρόντισαν για την στελέχωση, την επάρκεια του ανθρώπινου δυναμικού που εργαζόταν στους κρίσιμους για την ασφάλεια τομείς κίνησης και συντήρησης.
• Γιατί γνώριζαν για την παντελή έλλειψη ειδικού σχεδίου διαχείρισης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη συγκρότηση, λειτουργία και άμεση υλοποίησή του, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής.
• Γιατί γνώριζαν όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά και η ΕΕ για το σιδηρόδρομο, ότι είναι ωρολογιακή βόμβα.
Κι όμως… λίγες μέρες πριν το έγκλημα, η ΕΕ πιστοποιούσε την ασφάλεια των μεταφορών από πλευράς Hellenic Train μέχρι τις 20/12/2027.
Μάλιστα, η ΕΕ ασχολείται μόνο με τη Σύμβαση 717. Όμως, δεν είναι μόνο η Σύμβαση 717. Είναι και οι συμβάσεις για το GSMR και οι συμβάσεις για το ΕTCS, οι οποίες από το 2006 και το 2007 δεν έχουν υλοποιηθεί. Και γι’ αυτές η Ευρωπαία Εισαγγελέας δεν λέει κουβέντα.
Έτσι, ούτε το στοιχειώδες λειτουργούσε, η φωτοσήμανση, ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε το GSMR για την επικοινωνία των δυο μηχανοδηγών, ούτε, φυσικά το ETCS για το αυτόματο φρενάρισμα.
Επί της ουσίας, δηλαδή, η ασφάλεια της κίνησης των αμαξοστοιχιών βασιζόταν, και συνεχίζει να βασίζεται, αποκλειστικά και μόνο στην εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
Όμως χωρίς συστήματα ασφαλείας και με προσωπικό κάτω από το μισό του απαιτούμενου, που δουλεύει με εξαντλητικά ωράρια και με ελλιπή εκπαίδευση, όπως λένε οι κατευθύνσεις της ΕΕ, είναι σαν να οδηγείτε με μαθηματική ακρίβεια και εν πλήρη γνώσει αθώους ανθρώπους σε βέβαιο θάνατο. Όπως και έγινε…
Φυσικά, ούτε οι μετέπειτα Υπουργοί και λοιποί κυβερνητικοί αρμόδιοι απαλλάσσονται από τις κακουργηματικές ποινικές ευθύνες τους για την εγκληματική κατάσταση στο σιδηρόδρομο που συνεχίζεται, δυστυχώς, και εκθέτει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους σε κίνδυνο.
Γιατί και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν εφαρμόζεται, και σουλατσάρουν ανενόχλητα τα επικίνδυνα φορτία και τα διάφορα ΝΑΤΟϊκά βαγόνια θανάτου. Και όλα αυτά, για να στηρίζονται τα κέρδη κάποιων επιχειρηματικών ομίλων και τα συμφέροντα των λυκοσυμμαχιών σας, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Φυσικά παραμένουν, και πρέπει να διερευνηθούν άμεσα, και οι μεγάλες ευθύνες και του Πρωθυπουργού, όπως έχει ήδη θέσει το ΚΚΕ, ως επικεφαλής της κυβέρνησης και θεσμικά υπεύθυνος για όλες αυτές τις εγκληματικές επιλογές στο σιδηρόδρομο.
Κύριοι της κυβέρνησης,
Σας το λέμε μια ακόμα φορά. Μην διανοηθείτε να προχωρήσετε σε άλλη μια “κάλπικη” προανακριτική διαδικασία, με fast track διαδικασίες.
Είστε γελασμένοι αν νομίζετε ότι επειδή έχετε το μαχαίρι, ότι έχετε και το πεπόνι της ασφυκτικής κυβερνητικά ελεγχόμενης προανακριτικής επιτροπής, ότι δεν αντιλαμβάνεται ο κόσμος ότι το πάτε σκοινί-κορδόνι, όπως στην περίπτωση Τριαντόπουλου.
Εδώ και τώρα απαιτείται μια πραγματική προανακριτική που:
• Θα εξετάσει όλους τους μάρτυρες.
• Θα έχει στη διάθεσή της και θα μελετήσει όλα τα στοιχεία.
• Θα γίνεται με δημόσιο και διαφανή τρόπο, αφού πρόκειται για πολιτικά πρόσωπα.
• Θα μπορεί να διευρύνει και να αναβαθμίσει το κατηγορητήριο για τα εξεταζόμενα πρόσωπα, αλλά και για όσα προκύψουν ευθύνες, για να μην “πέσουν στα μαλακά” οι ένοχοι.
Ούτε να διανοηθείτε να προβάλλετε το επιχείρημα των εξπρές διαδικασιών με το κάλπικο επιχείρημα δήθεν για να μην τεθεί θέμα παραγραφής!
Είστε ήδη εκτεθειμένοι και έχετε μεγάλες ευθύνες: Έχετε μεγάλες ευθύνες, όλα τα κόμματα που δε δεχτήκατε την πρόταση του ΚΚΕ για ουσιαστική κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε να δικάζονται τα μέλη της κυβέρνησης όπως όλοι οι πολίτες. Είναι υπεύθυνη και η κυβέρνηση που, παρ’ όλη την αναθεώρηση του Συντάγματος, δεν προχώρησε στην τυπική προσαρμογή του νόμου περί ευθύνης.
Με βάση αυτά, όπως φαίνεται, καθόλου τυχαία δεν επέλεξε η κυβέρνηση αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να παρουσιάσει, και μάλιστα με τυμπανοκρουσίες, τις δήθεν εξαγγελίες της για τον σιδηρόδρομο. Την επέλεξε επειδή ακριβώς γνώριζε ότι αναμένεται η διαβίβαση της δικογραφίας για τους πρώην υπουργούς στη Βουλή και ήθελε και με αυτόν τον τρόπο να ρίξει στάχτη στα μάτια του λαού, ότι δήθεν “διασφαλίζει την ασφάλεια” των σιδηροδρόμων, όπως έλεγε κάποτε και ο κύριος Καραμανλής, κουνώντας το δάχτυλο σε όποιον έθετε τέτοια ερωτήματα και κυρίως στις συνδικαλιστικές οργανώσεις που τα κατήγγειλαν.
Αυτό που διαπιστώσαμε, όμως, παρακολουθώντας προχθές τις συγκεκριμένες παρουσιάσεις, είναι αυτό που ξέραμε και περιμέναμε:
Πρώτον: ότι 26 μήνες μετά τα Τέμπη, όχι μόνο δεν υπάρχει καμία ασφάλεια και σήμερα στις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά τα απολύτως στοιχειώδη ίσως αρχίσουν να υπάρχουν σε… 15 μήνες από σήμερα!!!
Δεύτερον: ότι και στον δήθεν “νέο ΟΣΕ” θα υπάρχουν και θα βασιλεύουν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που υπήρχαν και στον “παλιό” και οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών!!!
Και μόνο το γεγονός ότι το κυβερνητικό αφήγημα για τον “νέο ΟΣΕ” είναι πως θα φτιαχτεί με “μοντέλο ΔΕΗ”, νομίζουμε ότι τα λέει όλα. Επιβεβαιώνει, δηλαδή, πως θα φτιαχτεί με τα ίδια “υλικά” της εγκληματικής πολιτικής της “απελευθέρωσης” της ΕΕ, που υπηρετείτε βέβαια όλα τα κόμματα εδώ μέσα, πλην του ΚΚΕ.
Θα συνεχίζεται δηλαδή η κατάτμηση του σιδηροδρομικού έργου που οδήγησε στο εγκληματικό μπάχαλο. Θα εξακολουθεί η ιταλική κρατική εταιρεία, ή οποία άλλη στο μέλλον, να παρουσιάζεται ως “επενδυτής στα ασφαλή τρένα”, τη στιγμή που παίρνει επιδοτήσεις από το ελληνικό κράτος και αδειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, για να έχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο επικίνδυνα τρένα.
Αλλά ούτε και αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία. Είναι ανατριχιαστικό, αυτό που δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της Ευρώπης και ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, ότι αυτή τη στιγμή στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της ΕΕ κυκλοφορούν 5.000 βαγόνια “κινούμενα φέρετρα”, που όπως είπε “είναι για σκραπ ή αναβάθμιση”!!! Για παλιοσίδερα δηλαδή! Τέτοιος κυνισμός!
Όμως για παλιοσίδερα άλλους πρέπει να ξαποστείλει ο λαός μας. Για παλιοσίδερα πρέπει να στείλει ο ελληνικός λαός και όλοι οι λαοί της Ευρώπης θα λέγαμε, αυτή τη σάπια ΕΕ, τις κυβερνήσεις της και συνολικά την σάπια κι επικίνδυνη πολιτική σας.
Η πολιτική σας είναι για σκραπ! Για ακόμα μια φορά, με πρόσχημα την “αξιολόγηση” των εργαζομένων, επιχειρείτε να παρουσιάσετε εκείνους ως αποκλειστικούς υπαίτιους της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον σιδηρόδρομο.
Όταν, όμως, τα σωματεία τους, σας προειδοποιούσαν για τα προβλήματα ασφαλείας, τους γράφατε στα παλιά σας τα παπούτσια, στη γνωστή σας λογική ότι “γκρινιάζουν γιατί είναι μίζεροι”.
Όταν απεργούν, διεκδικώντας μέτρα ασφάλειας στα τρένα, βγάζετε τις απεργίες τους παράνομες. Λες και δεν ξέρετε ότι οι τραγικές συνθήκες εργασίας που εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις έχετε διαμορφώσει, είναι το έδαφος εκδήλωσης των όποιων “ανθρώπινων λαθών”!
Στην ίδια ακριβώς λογική κινούνται, όμως, και οι προτάσεις που παρουσίασε την ίδια μέρα με εσάς ο κ. Ανδρουλάκης, το ΠΑΣΟΚ, οι περισσότερες από τις οποίες αναμασούν αυτά τα περί “αξιολόγησης” και “αξιοκρατίας”, μόνο όμως για τους απλούς εργαζόμενους.
Πρόκειται για τη γνωστή κυβερνητική λογική του “ανθρώπινου λάθους”, από την ανάποδη τώρα, διατυπωμένη αυτή τη φορά από την βολική σας αντιπολίτευση.
Για να μην πιάσουμε τώρα όλες τις ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για την υποστελέχωση, την υποχρηματοδότηση και γενικά το μπάχαλο του ΟΣΕ, γιατί δεν θα τελειώσουμε ούτε το βράδυ...
“Όλα για το κέρδος”! Αυτή θα είναι η λογική που θα διαπερνά τη λειτουργία και του νέου ΟΣΕ, όπως διαπερνά και κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής, συνθλίβοντας τις πραγματικές ανάγκες του λαού και της νεολαίας.
Αυτό είναι που γεννά την αγανάκτηση και που έβγαλε όλον αυτό τον κόσμο στον δρόμο όλο το προηγούμενο διάστημα. Και είναι γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει ότι ξεμπέρδεψε με αυτό γιατί τα Τέμπη δήθεν θα ξεχαστούν.
Όμως, τα Τέμπη δεν πρόκειται να ξεχαστούν, θα φροντίσουμε κι εμείς για αυτό…!!! Και δεν γίνεται να ξεχαστούν γιατί βρίσκονται παντού γύρω μας.
Βρίσκονται, για παράδειγμα, στους χώρους δουλειάς, όπου η εργατική τάξη μετράει έναν νεκρό κάθε τρεις μέρες, εξαιτίας της έλλειψης μέτρων Υγείας και Ασφάλειας, αλλά και εξαιτίας της εντατικοποίησης, της μετατροπής του εργάσιμου χρόνου σε “λάστιχο”.
Και τι κάνετε εσείς; Ετοιμάζετε νέο αντεργατικό νομοσχέδιο, λες και δεν φέρατε αρκετά μέχρι τώρα, για να δώσετε ακόμα περισσότερα εργαλεία στη μεγαλοεργοδοσία να αυξάνει τον εργάσιμο χρόνο κατά πώς τη βολεύει.
Αυτό έχετε να προσφέρετε εσείς και το σύστημά σας στους εργαζόμενους, 139 ολόκληρα χρόνια μετά την Πρωτομαγιά του 1886 στο Σικάγο, όπου με αίμα τότε η εργατική τάξη διεκδίκησε αυτό που ήταν από τότε αναγκαίο και ρεαλιστικό: “8 ώρες εργασία, 8 ώρες ξεκούραση και 8 ώρες για ό,τι θέλουμε”.
Γι΄ αυτό λοιπόν, το σύνθημα που τόσο σας ενοχλεί “τα κέρδη τους ή οι ζωές μας”, θα το ακούσετε δυνατά και αύριο, στις πρωτομαγιάτικες απεργιακές συγκεντρώσεις.
Εδώ μέσα, έτσι κι αλλιώς, θα τα ξαναπούμε και για το συγκεκριμένο και για άλλα.
Η τοποθέτησή μας δεν τελειώνει εδώ. Συνεχίζεται κάθε μέρα, κάθε ώρα, κυρίως μέσα στους δρόμους του αγώνα!